HUIDPROBLEMEN

Bij de huid diëtiste kijken wij op een holistische wijze naar een huidprobleem. De huid is als spiegel voor jouw gezondheid. Mocht er iets niet goed functioneren in jouw lichaam dan gebruikt het lichaam de huid als ontgiftingsorgaan. Het zou gemakkelijk zijn geweest als er dan meteen af te lezen was de oorzaak van het huidprobleem is. Helaas staat de oorzaak niet op de huid geschreven. En omdat een huidprobleem verschillende oorzaken kan hebben is het soms lastig om dit te achterhalen. Een huidprobleem is niet alleen heel vervelend, maar het kan ook psychische problemen geven. Iemand kan er zich heel onzeker en ongelukkig door gaan voelen. Het aanpakken van een huidprobleem is daarom van belang voor zowel je algehele gezondheid als je mentale gezondheid. De Huid Diëtiste wil je daar graag bij helpen.

Heb jij last van?

Heb jij last van een van de onderstaande huidproblemen en echt alles al geprobeerd? Ik weet hoe frustrerend dat kan zijn. En ben je misschien bang dat je niet weet of dit wel gaat helpen?

Geen zorgen! Boek nu jouw vrijblijvend consult van 30 minuten. En beslis na het gesprek of je een samenwerking met mij wilt aangaan.

ACNE

Acne is een huidaandoening van de talgklieren. Wat zich kan uiten tot mee-eters, puisten, rode bultjes en onderhuidse ontstekingen. Het ontstaan van acne kan verschillende oorzaken hebben. Het kan te maken hebben met inwendige en uitwendige factoren. Doormiddel van een uitgebreide intake gaan wij op zoek naar de oorzaak om zo tot het beste behandelplan te komen.

ROSACEA

Rosacea is een huidaandoening in het gezicht. Rosacea uit zich tot roodheid in het gezicht, couperose en/ of pustels. Je hebt verschillende stadiums van rosacea. In het beginstadium ontstaat een tijdelijke roodheid, voornamelijk op de neus en wangen. Als het echter meerdere keren optreedt houdt de roodheid langer aan als gevolg van congestie (ophoping) in de haarvaten. Couperose(verwijde haarvaten) is een voorloper van rosacea. Verschillende factoren kunnen meepelen voor het verergeren van de huidaandoening zoals voeding en UV-stress. Met het juiste advies kunnen de symptomen effectief worden beheerd. Doormiddel van een uitgebreide intake gaan wij op zoek naar de oorzaak om zo tot het beste behandelplan te komen.

ECZEEM

Eczeem (atopische dermatitus) is een huidaandoening waarbij de huid ontstoken raakt. Dit kan zich uiten tot rode, jeukende huiduitslag. De eerste verdedigingslinie van de huid wordt negatief gestimuleerd door interne triggers of externe allergenen. Er zijn verschillende soorten eczeem. Het in bedwang houden van eczeem kan ook op een natuurlijke manier zonder gebruik te maken van een hormoonzalf. Daarnaast zijn er meerdere factoren die een rol spelen voor het verergeren van eczeem. Doormiddel van een uitgebreide intake gaan wij op zoek naar de oorzaak om zo tot het beste behandelplan te komen.

BOEK EEN VRIJBLIJVEND CONSULT!

Heb jij last van een van de huidproblemen? Misschien heb je alles al geprobeerd en weet je niet goed of dit je wel gaat helpen. Geen zorgen! Boek jouw vrijblijvend consult van 30 minuten. En beslis daarna of je een samenwerking met mij wilt aangaan.